Mali Grintavec čez Turne

Potem, ko sem pred odhodom na dopust še odlično smučal s Kotovega sedla, mi je vroča Afrika nekako dala vedeti, da je za kakih 5 mesecev smučarska sezona očitno bolj ali manj prekinjena. Kljub temu sem po prihodu domov še malo cincal med tem, ali naj bo moja prva tura na smučeh, ali brez njih, pa se na koncu vendarle odločil za "pomladno" varianto. Do kakega resnejšega lazenja mi (še) ni bilo in na koncu sem se spomnil na turo, katero mi je v jeseni preprečil prvi obilni sneg.

Na Malem Grintavcu doslej sploh še nisem  bil, prav tako mi je bilo v celoti nepoznan svet, ki se nanj vzpenja z jezerske strani. A pri današnji tehniki zadostuje le malo časa in klikov, da izveš vse, kar te zanima. Smer poti sem si tudi naložil v GPS, a tokrat prvič pred turo sklenil, da se bom naprave poslužil le v primeru, če bo situacija resnično že resno zamotana. In dejansko je naprava celo pot samevala v nahrbtniku, saj tudi ni bilo nobene potrebe, da bi jo jemal ven na zrak. Orientacija je bila namreč mnogo enostavnejša, kot bi bilo sklepati iz nekaterih opisov. Edina majčkena dilema se je pojavila, ko sem skrenil z markacij, če lezem na pravi Turn. Tam bi le bežen pogled na ekran naprave razrkil vse, a sem se držal, kar sem predhodno sklenil. Se mi je pa vse skupaj zdelo malce trapasto, ker če bi dejansko lezel na napačni kucelj, bi bilo to res precej neumno početje, ob tem da imam pač s sabo napravo, ki lahko predhodno razjasni vsako dilemo. To je pač dilema med varnostjo, smiselnostjo in prikrajšanimi "užitki", ki jih takšna naprava "zapriseženim brezpotnikom" lahko ukrade…

Prva letošnja kopna tura je minila predvsem zelo sproščajoče. Prav pasalo se je malo sprehajat po nepoznanem svetu. Greben od Turnov do Malega Grintavca pa je sploh zelo simpatičen. Vseskozi sledimo lepi lovski stezici, višje pa tudi ostankom bodeče žice, ki je tu nekoč ločevala Koroško in Kranjsko. Povratek po markacijah, čez Bašeljski vrh in preval je prav tako hitro minil, je pa prav pogled na začrtano GPS sled doma odkril, da je potek markirane poti na vektorski karti AdriaTopo zelo netočen. Orientacijska zanka na celotni poti je le na mestu pod Licjanovcom, kjer pot nenadoma zavije levo in se začne oddaljevati od grebena – tam se je potrebno na primernem mestu usmeriti nazaj na greben, kjer ujamemo pravo pot. Lep uvod v kopni del sezone.


track – vzpon po grebenu, povratek po markacijah po dolini
 

This entry was posted in Gorništvo. Bookmark the permalink.

Komentiraj